« Home | الافراج عن ابو اسلام+محصلة يوم خنيق » | وقفه بالملابس السوداء احياءا لذكرى الاربعين » | لمن تنصب المشانق ؟ » | سئ » | ابواسلام2 » | ابو اسلام » | دعوه لانشاء مكتبة--الوقفه الاحتجاجيه امام نقابة ال... » | صور لمجاعة النيجر » | -وقفه احتجاجيه يوم الاحد » | تأجيل الاجتماع او الغائه » 

22.12.05 

ابو اسلام في المنزل+شوية كلام

محادثة اليوم بيني وبين ابن ابو اسلام
تفيد خروجه وانه الان في المنزل
الحمدلله
____
هل يمكن ان اكون غاضب؟
لا ادري
احتر كثيرا في تعريف شخصيتي
فانا لا استطيع ان اشعر بالحزن في وقتها
لا استطيع ان اكون اي انطباع لحظي
حتى عندما اجرح جسديا او روحيا
لا ادرك ذلك الا بعد فتره
اخبرتني احدى احلامي القديمه
اني يوما ما ساموت دون ان اشعر
اؤمن بذلك كثيرا
_____
اتعلمين دائما كان الصمت معك اجمل واكثر روحيه دائما من الكلام
______
عندما كنت مراهقا كنت اخبر نفسي اني عندما اكون مستعدا للسفر الى القاهره
ساقوم بالبحث عن عايده الايوبي
احب تلك الرائعه جدا كلماتها صوتها موسيقاها
كنت اؤكد لنفسي اني لن انساها ابدا صاحبة اول صوت تعلقت به في طفولتي
اول صوره للموسيقى داخل وجداني
لا لن انساها
والان انا في القاهره
اتحدث عن السياسه والحرب والايدلوجيات وحقوق الانسان وما اوافق ولا اوافق واتهم وادافع
في خضم كل ذلك
نسيت عايدة الايوبي
ايمكن لان ماعدت مراهقا بست سجاير مارلبوا ابيض في جيبي الوراني وشوية كليوباترا قدام عشان اصدقاء السوء
ولا يمكن عشان مافيش هروب من المدرسه في عز يناير وقعده على الغرزه وشرب شيشه
ولا يمكن مافيش وقفه على سور المدرسه وانا بمد ايدي عشان العيال تهرب
ولا يمكن عشان عالمي القديم انتهى والجديد اتولد ؟
ولا يمكن عشان انا يوم ما كبرت
انتهيت
يمكن
بس مازلت بعشق ولسه على بالي يا عايده



الحب احساس وشعور جميل لايغيب بمرور الايام

وتظل الزكرى فى قلبنا


MaLeK

تسلم ومشكوووووور على المشاركة والعرض الطيب


وفقنا الله لما فية الخير
مع خالص تحياتى

:)

اعمل بس ايه يا عم مالك
بحبك بجد يا راجل

ومتصلتش ولا حاجة يا اونطجي

عايدة الايوبي صوتها رائع بجد
واول اغنية اتعرفت بيها كانت بتغني لمصر او للمصري علي ما اظن

هي في مصر اصلا ؟

ابن ابو اسلام= إسلام :)

ـ

مرحباً بك وبابن عبد العزيز في نادي عشاق عايدة الأيوبي المدوّنون على أشكالهم يقعون


يوما ما ساموت دون ان اشعر

يا ريت الواحد يموت وهو مش واخد باله
-----

انا اكتر حاجة بحبها لعايدة.. صدفة

" مرحباً بك وبابن عبد العزيز في نادي عشاق عايدة الأيوبي المدوّنون على أشكالهم يقعون "

انت بتقول فيها يارامي :)

الست دي ملهاش حل اصلا ..صوتها صادق بشكل غريب

احب اهديكم ذكرى اغنية "على بالي" و هي اول ما اذيع لعايدة في التلفزيون المصري نهاية عام 90 كاعلان عن شريطها الاول و كان التصوير ممزوج بصور لعمال مصريين عائدين من العراق قبيل الحرب
و منظهرهم مع كلمات الاغنية و االحان مؤثر للغاية
اه كانت ايام و راحت خلاص
شكرا لانكم تحبون عايدة الايوبي مثلي
اختكم في الله
فاطمة - تجمع يد


تامر
حياك الله يا الغالي
شريف بك
ياعم ربنا يحببك فياكمان وكمان وكل الناس التانيه اللي معتبراني مدعي تحبني هي كمان
والله انا نسيت اقولك اني قفلت نافذة المحادثه قبل ما اخد النمره :D
منتظر من جنابكم رساله فيها النمره
عايده .؟ معرفش منا قلت اني نسيت ادور عليها
رامي بك
مضينا عضويه خلاص يا فندم
زيزي
مقصدش اني حموت من غير ما احس
اقصد اني من غبائي بعد ما اموت بفتره ححس اني متت
انا بهزر مع اخواتي على طول وبقولهم استعدوا اني اول ما اموت حرجعلكم شبح
لان الاشباح بتتوجد لعدما مقدرتها على التصديق بالموت
(واحد حيطلع من ورا اخر صف ويقولي بطل فرجه على نيكول كيدمان في الاخرون )
بس ربنا يكتبهالك ياستي وتموتي من غير ما تاخدي بالك
بتحبي صدفه ؟
طب سمعتي الحدود ؟
اختنا فاطمه
اهلا بيكي في قائمة محبي عايده الايوبي
والله انا خايف اقول هل في حد بيحب عمرو فتحي الله يرحمه
لا يطلع ان في مدونين عاملين قائمه اخرى لمحبيه
اصل شكل بجد زي اخونا رامي ما بيقول
المدونين على اشكالهم يقعون

اهلا يا مالك
اسمه عمر فتحي
موش "عمرو فتحي "
صاحب اجمل اغاني
زي مثلا:على ايدك اتعملنا .. على ايدك ولا فهمنا..اتعلمت الحني من نظرتك عينك لي( وفي رواية أخرى و من لمسة ايدك لي) و عرفت طريق القلب و الحب و حسن الني

و كمان اغنية:
اتعلمت الشقاوة و بقيت آخر حلاوة
و كمان اغنيات تانية كتير
الله يرحمه
و السلام
اختك فاطمة-تجمع يد


معلش بعتذر عن الخطأ الكيبوردي اللعين
في اغنيه كمان لعمر فتحي اخدها منير فيما بعد اللي هي اعتقد
دور ع الناس في قلوب الناس حتلاقي الخير والخير في الناس دور ع الناس

Post a Comment

عني

  • AUCWORKERS
  • Cairo, Egypt
  • AUC workers Strike
My profile

كتابات قديمه

مفضلتي